صفر تا صد رزرو بلیط قطار تهران به سنندج + برنامه حرکت و قیمت بلیط

صفر تا صد رزرو بلیط قطار تهران به سنندج + برنامه حرکت و قیمت بلیط
قطار تهران به سنندج و بالعکس در روز‌های سه‌شنبه و جمعه برای مسافران در دسترس است.
کد خبر: ۷۳۶
|
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

زی‌سان: پس از گذشت دو دهه انتظار راه‌آهن همدان – سنندج در آبان ماه افتتاح شد تا خط آهن تهران – سنندج به طور رسمی افتتاح شود.

به گزارش «زی‌سان»، در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی به استان کردستان خط آهن تهران - همدان - سنندج حدود ۴۲۰ کیلومتر افتتاح شد. مسیر تهران تا همدان به طول ۲۷۰ کیلومتر قبل‌تر راه‌اندازی شده بود و خط ریلی همدان به سنندج با طول ۱۵۱ کیلومتر اخیرا به بهره‌برداری رسید.

بر اساس گزارش‌های رسمی ۲۴ هزار میلیارد ریال برای راه آهن همدان- سنندج هزینه شده و شامل سه قطعه و از سمت همدان به سنندج دارای هفت ایستگاه بهار، آق بلاغ، دوسر، قروه، آونگان، دهگلان و سنندج است.

حداکثر سرعت طراحی مسیر برای قطار‌های مسافری ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و قطار‌های باری ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است که انتظار می‌رود سرعت عملیاتی قطار مسافری در شروع بهره‌برداری حدود ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت باشد و پیش‌بینی می‌شود با تثبیت شرایط هندسی خط ظرف ۲ ماه آتی سرعت عملیاتی ۱۶۰ کیلومتر در ساعت در این مسیر قابل دستیابی باشد.

بنا بر اعلام کیومرث حبیبی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، مردم استان ۲ روز در هفته (روز‌های سه‌شنبه و جمعه) می‌توانند از طریق راه ریلی عازم تهران و بالعکس شوند.

بعد از آغاز به کار خط ریلی سنندج – همدان، از طریق سامانه‌های مختلف مسافرتی می‌توان برای رزرو نوبت اقدام کرد. بر اساس اطلاعات قرار گرفته بر روی این سامانه‌ها مسافران می‌توانند قطار‌های کوپه‌ای ۴ نفره، ۴ ستاره و ۴ تخته سروش را رزرو کنند. 

هزینه بلیط قطار سنندج تهران ۲۱۰ هزار تومان تعیین شده است.

ساعت حرکت قطار در روز‌های سه‌شنبه و جمعه از مبدا تهران به مقصد سنندج ساعت ۱۰ صبح است. ساعت رسیدن به مقصد ۱۶ و ۴۰ دقیقه است.

البته ایستگاه قطار سنندج برای سوار شدن مسافرن فعلا به داخل شهر نرسیده است. ایستگاه در فاصله چند صد متری از ایست بازرسی صلوات آباد قرار دارد. بعد از رسیدن به ایستگاه فعلی باید با خودرو مسیر تقریبا ۳۰ تا ۴۰ دقیقه‌ای را تا داخل شهر سنندج طی کنید.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون